Det glæder jeg mig ret så meget til # 2

Biograf anmeldelse af Now You See Me 2

Now You See Me 2

Jeg var svært begejstret for den første Now You See Me. Jeg synes skuespillerne havde en god lidt skæv kemi, idéen med en moderne Robin Hood version, er jeg også fan af. Jeg var derfor en smule bekymret over om 2’eren muligvis ville blive en gentagelse af den første. Og den blev den lidt. Det blev igen ”de gode” mod ”de onde”. The Horsemen, har holdt lav profil i et år, og karakteren spillet af Isla Fischer har forladt gruppen, ved deres comeback show, hvor de vil afslører en af de onde, bliver de dog overmandet, FBI agenten bliver også afsløret, og det hele står egentlig lidt skidt til. En smuttur til Kina, finder de ud af hvem fjenden er, Daniel Radcliff, som stadig er Harry Potter, også i den her film, det er lidt svært at tage ham seriøst som skurk, når man ser ham med runde briller og høj hat i hovedet. De skal stjæle en computerchip til ham ved hjælp af korttricks, hvilket er ret imponerende. De beslutter sig for, ved hjælp af Matt Ruffolo, at de ikke vil aflevere chippen, det går galt, en ender på bunden af havet. Det hele går dog i sidste ende, og The Horsemen vil have deres hævn, og det får de i London ved hjælp af flere tryllerier.

40bc1be4-9521-bf41-47d9e6d2151e9ea4

Det var et lille referat af filmen, og alt i alt, synes jeg det er en ganske udmærket film. Den er ikke så god som den første, men bestemt en biograftur værd. Og så er det altid forfriskende at se Jessie Eisenberg, som en smule passiv aggressiv nørd, og da han gik fra at være klog doktor til Buffy, en rig sydafrikaners legetøj, var det sku meget sjovt. Så grinet kom da frem en gang eller to. Og så bliver en biograffilm da aldrig dårligere af en ordentlig spand popcorn, der dog i dette tilfælde skulle deles (ikke frivilligt) med min mand.

EKSILJYDEN